måndag 15 september 2008

Eskilstuna den 15e september

Jag fryser.
Har sovit jätte konstigt inatt.
Vaknade upp titt som tätt och trodde att jag var kvar på Rhodos.
Förstod ganska snabbt att det inte var så.
Fick en riktig chock nar jag klev ut på arlanda igarkväll.
Den bitande kylan var jag inte riktigt beredd på. Ångrade ganska fort de dagar jag bett om kyla och regn för att jag hållt på att svettas ihjäl. Att man aldrig kan vara nöjd!

Det känns väldigt konstigt att vara hemma.
Har nog inte hunnit landa än.
Sverige och livet här sklijer sig en hel del från Rhodos.
Jag tror att jag varit borta för länge.
Jag känner mig inte hemma här, jag känner mig som en främling.

Jag och Joanna har pratat en del om att kanske bo på Rhodos i höst och vinter.
Jag vet att det inte alls är detsamma som under vår och sommar.
Men det vore intressant att se Rhodos när alla turister är borta.

Sitter här och tittar på min fina lilla älsklings Izabella som leker.
Som jag har saknat henne!
Hon har fått längre hår, ser ut som en prinsessa!

Nu ska vi äta lunch och sen fortsätter jag med att tvätta och dricka kaffe.

På återséende!

Inga kommentarer: