tisdag 12 februari 2008

Konsten att sluta röka!

Snart var det hela 54 timmar sen som jag rökte min sista ciggarett. Fattar ni!?
Jag är ett nervvrak. NERVVRAK!
Ni skulle se mig nu! (eller nej, tar tillbaka, ingen ska få se mig på flera år!)

Jag ringde och hetsade hit min bror, "skynda skynda Sebbe, snus kanske hjälper".
Fem minuter senare tuggade jag, i princip, i mig snuset. (lössnus)
Ni vet som Sune gjorde i "Sunes sommar" !?
Jag ska ringa Sune och fråga hur det smakade för honom!


Jag har panik i hela kroppen! PANIK!
Det enda jag vill är att ta på mig morgonrocken, gå ut på altanen och tända på en gotte-cigg!¨
Känna lungnet i min kropp, ringa ett samtal och bara GOTTA mig.
Men nej.
Jag äter mig smällfet istället, skitbra idé!
Jag vägde mig i förrigår.
Om jag inte går upp mer än tre kilo på en vecka så är det nåt som inte stämmer ( Redan två kilo tyngre liksom)
Jag vill inte bli STOR.

Jag som blir hyper bara jag missar stängningsdags på Hemeköp och blit utan chips och dipp för kvällen.


För att klara detta:

* Jag stoppar in ett tuggummi i munnen, fem minuter senare byter jag. (Tills påsen tar slut)
* Jag brer en macka, massa pålägg, moffar i mig den och brer en ny. (Tills brödet tar slut, det
goda)
* Jag äter snus. ( Se ovan)
* Jag dricker massa cola och fanta.
* Jag äter frukt (Brukar vanligtvis hända två gånger per år)
* Jag dricker mjölk (Det var minst fem år sedan det hände)

Hur länge klarar jag?
Någon som vågar sig på en gissning?

1 kommentar:

Hanna sa...

Du kommer att klara av det! Bara du vill så. Du kan klara vad som helst. Puss..